Naturkamp

Aldi tilbyder denne muldvarpeskræmmer for 40 kroner

Aldi tilbyder denne muldvarpeskræmmer for 40 kroner

Livet på landet er en kamp mod naturen. Men heldigvis har vi alle mulige moderne hjælpemidler at gøre brug af.
Tag nu for eksempel denne muldvarpeskræmmer fra Aldi. Jeg købte den til Hans, fordi han trængte til en gave og fordi, den var nedsat til halv pris; 40 kroner.
Den virker ved højfrekvente lyde. Man banker spyddet ned i jorden, og så skulle de små kræ grave andre veje. Jeg tvivler nu. På min morgentur med hakkejernet, hvor jeg nakker iberiske skovsnegle, så jeg masser af snegle omkring det højfrekvente spyd, så måske tiltrækker lydene de små slimede dyr. Muldvarpe så jeg ingen af. Hans fangede én i en fælde i går, og resten er vel skræmt væk af højfrekvensen 🙂

Snegleregnskab

Snegledræber regnskabstavle

Snegledræber regnskabstavle

I starten holdt vi nøje regnskab med hvor mange dræbersnegle vi fik dræbt. Det kniber lidt efterhånden, fordi vi hver dag kommer op på flere hundrede, og så er konkurrencemomentet væk.
Sidste slag fra naturens side fik jeg i dag i urtehaven, hvor jeg var nede at plukke salat til aftensmaden. Jeg nåede lige i går at glæde mig over synet af de små salathoveder jeg havde luget fri fra ukrudt, og som allerede var begyndt at danne hoveder.
For så i dag:  Ukrudtet er væk, så rådyrene kunne se salaten. Og nu er det hovedparten af salathovederne, der er væk.
Ak ja. Livet på landet er en kamp mod naturen, der så forhåbentligt har det lidt lettere med vores kosttilskud og lyde, som de sikkert er ligeglade med.

Skriv en kommentar